Begroting 2019

Bedrijfsvoering

Informatievoorziening en ICT

Om onze dienstverlening te verbeteren, voeren we zaakgericht werken in. Dat betekent dat wij de klantvragen digitaal afhandelen waar dit kan. En dat wij transparant zijn over (de status van) die afhandeling. Transparant richting onze inwoners en ondernemers, en ook voor onze collega's. De invoering van het zaakgerichte werken startte in 2016. Sindsdien zijn steeds meer werkprocessen op de systematiek aangesloten. Vooralsnog is de planning om dit traject in 2020 te hebben afgerond. In 2019 staat aansluiting van de Suite voor het Sociaal Domein op de agenda.
Informatiemanagement is cruciaal om sturing te geven aan de ambities van onze (digitale) dienstverlening en de consequenties hiervan voor de informatievoorziening. Daarom stelden wij een implementatieplan op om verbeteringen door te voeren. Een aantal acties voeren wij in 2019 uit. Dat zijn:

  • het formaliseren van de architectuurkaders en het vernieuwen van het informatiebeleid, en
  • het verbeteren van de samenwerking tussen de informatiespecialisten en stakeholders in de primaire processen van de organisatie.

Via onze Toptakenwebsite bieden we onze producten en diensten eenvoudig en toegankelijk aan. Wij monitoren het gebruik van deze website, om te weten welke verbeteringen nodig zijn.