Begroting 2019

Dienstverlening en Besturen

Een toegankelijke en gastvrije dienstverlening, waar inwoners en ondernemers tevreden over zijn

Wat willen we bereiken?

Inwoners en ondernemers willen een snelle en betrouwbare dienstverlening. Daarom blijven wij onze dienstverlening verbeteren.

Wat gaan we daarvoor doen?

Wij houden onze informatiehuishouding op orde

In 2019 gaan wij verder met het digitaliseren van documenten en archieven. Ook optimaliseren wij onze informatiearchitectuur. Hierdoor kunnen we steeds meer systemen op elkaar en op landelijke voorzieningen aan laten sluiten. Verder houden wij aandacht voor informatieveiligheid (zie ook paragraaf ‘bedrijfsvoering’ in deze begroting).

Wij meten de tevredenheid over de dienstverlening en gebruiken de resultaten voor verbetering ervan

In 2019 starten wij met een nieuw onderzoek naar  de tevredenheid van onze klanten. Direct na het contact met de gemeente (via balie, telefoon of website) vragen wij onze inwoners en ondernemers wat zij vonden van onze dienstverlening. De resultaten gebruiken wij om onze dienstverlening te verbeteren.

Wij versterken onze digitale dienstverlening

Inwoners en ondernemers verwachten dat zij steeds meer zaken digitaal met ons kunnen doen. Wij spelen in op hun vraag. Bijvoorbeeld door meer diensten aan te bieden via Mijn Overheid.